Friday, 4 November 2011

Rindu sangat sangat kat Ayah :(

salam haiii..
tak tau la sejak akhir akhir ni asyik teringatkan kat ayah je.. hampir setahun ayah tinggalkan adik n family.. adik rindu sangat sangat kat ayah... rindu sangat sangat ayah... tapi doa adik buat ayah tak pernah lepas dari mulut adik... adik sentiasa mendoakan ayah supaya ayah aman disana.. adik sayang sangat sangat kat ayah...
cuti hari tu adik n keluarga pegi danga bay... adik dokong anis letak kat belakang.. tbe te adik ingatkan ayah.. ayah selalu buat mcm tu kat adik masa kecik kecik dulu.. ayah naikkan adik kat atas bahu la, kat belakang la... adik rindu sangat sangat kat ayah masa tu.. hari terakhir ayh tbe tinggalkan umah,, ayah suruh adik mandikan ayah,, ayah tak larat nak mandi.. aku pon mandikan la ayah aku ni.. aku tak pernah merungut bila ayah suruh.. tp tak tahu la,, tyme tu adik malas sangat sangat tyme tu.. tp adik pegi jugak mandikan ayah kat bilik air belakang tu.. adik beruskan belakang ayah.. tu la kali terakhir adik tengok ayah... lepas tu mlm tu ayah pegi hospital dgn cik shamsul,, ayah tak pesan pape pon kat adik.. anis menangis nangis nak ikut.. tbe tbe ayah terus tumbuk anis... agaknye terlampau geram...
ayah n ibu pegi lame la jugak.. tbe tbe cik nora kol bukak pintu belakang .. ingat kan ayah n ibu balik rupanya cik nora nak bgtau yg ayah masuk wad icu.. dah kritikal... yg aku paling bengang sekali ibu buat keputusan nak komakan ayah sebab ayah meronta ronta nak tarik sume wayar dekat tangan dye.. tyme tu dah pkol 2pagi...
terus aku tak boleh tido sebab memikirkan ayah aku kat wad sana.. ibu tunggu kat situ...
ibu balik sekejap je, ibu pesan jge adik adik.. aku ckp aku nak ikut.. ptg tu cik nora ambik kteorang sume.. sampai je kat hospital,, cik nora ck nora jgn nangis ble tengok ayah... aku dah tak dapat bayangkan keadaan ayah mse tu.. sampai kat tingkat lima wad icu.. aku nak masuk tbe tbe ade pengawal keselamatan tu pon tahan aku,, dye ckp aku sape n aku jawab anak kpd ismail... dye ckp aku kne isi name n no ic.. aku pon buat la.. pengawal tu pegang tangan aku seolah olah banduan kne tangkap masuk jail.. aku pon follow.. dye tekan sabun tu tp buakn sabun ia macam cecair membasmi kuman... aku pakai.. terus je masuk aku nampak org ramai banyak dah kritikal kat situ.. kat hujung kedua tu ayah aku.. aku teruskan perjalanan aku kearah ayah aku.. aku terus terkeluar air mata.. aku tak boleh tahan lg dahhh.. aku menangis je.. aku tak sentuh pon ayah aku masa tu,, aku tak percye yg tu ayah aku atau tak..ayahh aku sihat tak sakit mcm tu.. dah la banyak wayar n tiun masuk kat mulut dye.. aku tak boleh terima.. tangan ayah diikat n kaki pon.. doktor buat mcm tu sebab dye takut ayah aku cabot sume wayar kat dye.. hmmm
sedih sangat sangat.. 9hari ayah mcm tu... dah la aku nak ambik keputusan exam pmr tyme tu.. aku nak tunjuk kat ayah tp tak sempat.. ayah tinggalkan aku pada 13NOVEMBER2010...
hmmmmmmmmmmmmmmm...




kat sek hari rabu hari tu,, budak budak ni cte pasal ayah..start tula aku rindukan ayah aku... aku tengok dyeorg happy je ade ayah.. aku redha.. bia la dyeorg rasa kegembiraan...
sedihh sangat sangat.. dah la sampai ni je aku nak cte.. salam

No comments:

Post a Comment